Cinematograful românesc, apatic şi nefuncţional în ultimii 20 de ani, are de curând o apariţie revitalizantă. Nu pe ecrane, ci în librării. "Marele ecran în Epoca de Aur" este un elegant volum apărut la editura Noi Media Print ce include, la nivel declarativ, afişe de filme româneşti 1965-1989. Demersul pare spectacular, colorat şi ademenitor, dar la o incursiune amănunţită apar greşeli neverosimile.
Liantul cu caricatura îl reprezintă graficianul Pompiliu Dumitrescu, autorul unor afişe de film româneşti şi străine, ce are parte de un capitol separat. Includarea lui Pompiliu Dumitrescu este un act de dispersie a amneziei ce a cuprins istoria artelor grafice (în special cea satirică), dar portretul artistului încropit de autorul volumului - Cristopher Landry, un american stabilit de ani buni în România- este derizoriu. Se apelează la un decupaj din interviul retrospectiv luat de Dodo Niţă lui Horia Aramă apărut în revista Fergonaut (nr. 1, august 2002) preluată virtual de site-ul Pro-Scris (2008) mixat cu o evocare realizată pompieristic de către un jalnic ipochimen al politicii româneşti, Radu F. Alexandru. Conceput fără nicio referinţă biografică sau artistică, singura corelare cu activitatea în sfera graficii satirice este o informaţie eronată: "... în 1987 a publicat o colecţie a operei sale intitulată Mare Haz Mare" [?!], portretul descriptiv al lui Pompiliu Dumitrescu devine o peliculă obscură ce obturează cunoaşterea operei unui mare artist.
Cu asemenea deformări, conştiente sau nu, această apariţie editorială capătă o dimensiune distorsionată, fără substanţă info-culturală, un zgomot penibil într-o sală cu acustică de valoare .
Liantul cu caricatura îl reprezintă graficianul Pompiliu Dumitrescu, autorul unor afişe de film româneşti şi străine, ce are parte de un capitol separat. Includarea lui Pompiliu Dumitrescu este un act de dispersie a amneziei ce a cuprins istoria artelor grafice (în special cea satirică), dar portretul artistului încropit de autorul volumului - Cristopher Landry, un american stabilit de ani buni în România- este derizoriu. Se apelează la un decupaj din interviul retrospectiv luat de Dodo Niţă lui Horia Aramă apărut în revista Fergonaut (nr. 1, august 2002) preluată virtual de site-ul Pro-Scris (2008) mixat cu o evocare realizată pompieristic de către un jalnic ipochimen al politicii româneşti, Radu F. Alexandru. Conceput fără nicio referinţă biografică sau artistică, singura corelare cu activitatea în sfera graficii satirice este o informaţie eronată: "... în 1987 a publicat o colecţie a operei sale intitulată Mare Haz Mare" [?!], portretul descriptiv al lui Pompiliu Dumitrescu devine o peliculă obscură ce obturează cunoaşterea operei unui mare artist.
Cu asemenea deformări, conştiente sau nu, această apariţie editorială capătă o dimensiune distorsionată, fără substanţă info-culturală, un zgomot penibil într-o sală cu acustică de valoare .
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu