Zi de zi: Octavian Bour ("Făclia de Cluj")

miercuri, 22 iulie 2009




Am debutat la Oradea, în ziarul Crişana, în 1958. Ajuns la Cluj am publicat în Făclia, în alte publicaţii clujene, precum şi în reviste din Bucureşti şi din ţară. Actuala rubrică din Făclia, „Zexe“, o susţin, fără întrerupere, din 1998. Mi-au apărut până azi 3.318 desene.




Dum Dum: Cum e zi de zi la ziar?
Octavian Bour: Nu lucrez la ziarul care-mi publică desenele zi de zi. Trec pe acolo de 2-3 ori pe an. Zi de zi, la revista Steaua, în care nu public caricaturi.

Dum Dum: Ce se întâmplă într-o zi fără inspiraţie?
Octavian Bour: Nu există asemenea zile. Mai am şi alte treburi. Multe, foarte multe, pe care nu le-aş putea rezolva fără inspiraţie.

Dum Dum: Cum vi se pare o zi fără caricatură?
Octavian Bour: Zile fără caricatură. Sunt un caricaturist de sâmbătă şi duminică.



1 comentarii:

Anonim spunea...

Un mare artist. Un inovator. Totusi nu inteleg de ce a optat pentru exprimare digitala, pe care nu o stapaneste asa cum stapanea tehnica hasurii de exemplu. Nu spun ca este neaparat rau, dar sunt curios de motivele care l-au facut sa se aplece spre acesta tehnica...